close


http://www.imdb.com/title/tt0181875/mediaviewer/rm1011194112
這電影最令我印象深刻的還是這個胖子講的那幾句話。

 

 

 

 

 

 

剛看完這部電影。最喜歡的是主角的樂評啟蒙老師 Lester Bangs,他不只啟蒙了William Miiler,他也啟蒙了我。我節錄了一段很喜歡的對話:

 

Lester Bangs: Aw, man. You made friends with them. See, friendship is the booze they feed you. They want you to get drunk on feeling like you belong.
噢,所以你真的跟他們交上朋友了。看吧,友情只是他們給你嚐的甜頭。他們希望你能跟他們一起喝醉,覺得你是跟他們一夥的。

William Miller: Well, it was fun.
喔,但的確很好玩。

Lester Bangs: They make you feel cool. And hey. I met you. You are not cool.
他們讓你感覺很酷,但,嘿,我認識你,你不酷!

William Miller: I know. Even when I thought I was, I knew I wasn't.
我知道,雖然我以為我自己很酷,但我知道我不是那樣。

Lester Bangs: That's because we're uncool. And while women will always be a problem for us, most of the great art in the world is about that very same problem. Good-looking people don't have any spine. Their art never lasts. They get the girls, but we're smarter.
那是因為我們都 "不酷"。終我們一生都將會為女人而困擾。這世界上大部分的藝術傑作都源自於同樣的困擾,為情感問題所激發。帥哥美女個個都沒骨氣,他們的藝術不會長久。他們把到妹,但我們更聰明一點。

William Miller: I can really see that now.
我現在懂了。

Lester Bangs: Yeah, great art is about conflict and pain and guilt and longing and love disguised as sex, and sex disguised as love... and let's face it, you got a big head start.
是阿,偉大的藝術都圍繞著衝突與痛苦,罪惡還有渴望;愛情偽裝成性愛,性愛偽裝成愛情。面對事實吧,這讓你有一個很好的開始。

William Miller: I'm glad you were home.
我很高興你在家。

Lester Bangs: I'm always home. I'm uncool.
我常常都在家,因為我 "不酷一族"

William Miller: Me too!
我也是!

Lester Bangs: The only true currency in this bankrupt world is what you share with someone else when you're uncool.
在現今這個破產的世界當中,唯一真正的通行貨幣就是 "不酷一族" 分享的心情故事。

William Miller: I feel better.
我覺得好多了。

Lester Bangs: My advice to you. I know you think those guys are your friends. You wanna be a true friend to them? Be honest, and unmerciful.
聽著,我給你的建議是:我知道你認為這些人是你的朋友。而若你是他們真正的朋友,就要對他們誠實,毫不留情。

 

--------------------------------------------------------------------------

 

我也是一個 "不酷一族",我很了解那種跟另外一個不酷但是有共同興趣的人,很開心地聊著共同的興趣是怎麼樣一種狀態。
這電影給了我 Honest 跟 Unmerciful 的方向還有提點,這需要勇氣,要跟你所愛的人甚至是這個世界作對。

 

 

最後,還是怎麼樣都沒辦法喜歡Penny Lane,長相,個性,Everything 都不喜歡。
 

 

 

Have a Goodnight

arrow
arrow
    全站熱搜

    Hans Lee 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()